Aeg: 17.-21.02.2025
Koht: Playa de las Américas, Hispaania
Osalejad: Ingrid Puis, Reet Õunap
Koolituse korraldajaks oli Idevelop - Erasmus+ KA1 Teacher Training Courses ning grupi juhendajaks särav SuperCoach Gabriela Dandova.
Tenerife saar on Kanaari saarte suurim saar. See asub Atlandi ookeanis ja kuulub Hispaaniale. Maa lähim mandriosa asub 580 kilomeetri kaugusel – see on Lääne-Sahara. Tenerife teine nimi on “igavese kevade saar” (hispaania keeles Isla de la Eterna Primavera). Elasime Playa de las Americas, lõunaranniku populaarseimas kuurordis. Seal on alati soe, sest mäeahelik kaitseb linna tuulte ja ilmastiku kapriiside eest.
Vaated hommikusele, ärkavale ookeanile ning õhtusele “loojangukullas” mäeahelikule.
Tenerife võttis meid vastu tugeva tuule ja jaheda õhuga, mis õnneks järgmistel päevadel vahetus sooja ja särava päikesepaistega. Kogesime kogu koolituse vältel Tenerife erinevaid nägusid.
Esimesel päeval kohtusime koolituse liikmetega ja jagunesime vastavalt valitud õppegruppidesse.
Meie grupp oli väike (5 õpetajat ja haridus-tugitöötajat Saksamaalt, Iirimaalt ja Eestist) ning osutus koolituse algusest kuni lõpuni väga toetavaks ja sõbralikuks meeskonnaks. Kõiki ühendas sügavam huvi end isiksusena paremini tundma õppida, suurendada loovust ja keskendumisvõimet.
Tenerife võttis meid vastu tugeva tuule ja jaheda õhuga, mis õnneks järgmistel päevadel vahetus sooja ja särava päikesepaistega. Kogesime kogu koolituse vältel Tenerife erinevaid nägusid.
Esimesel päeval kohtusime koolituse liikmetega ja jagunesime vastavalt valitud õppegruppidesse.
Meie grupp oli väike (5 õpetajat ja haridus-tugitöötajat Saksamaalt, Iirimaalt ja Eestist) ning osutus koolituse algusest kuni lõpuni väga toetavaks ja sõbralikuks meeskonnaks. Kõiki ühendas sügavam huvi end isiksusena paremini tundma õppida, suurendada loovust ja keskendumisvõimet.
Hästi õpetamiseks on vajalik sisemine rahu ja tähelepanelikkus, mis toetab õpilaste arengut ja parandab õppetulemusi. Antud huvist tingituna sai valitud Mindfulness koolitus ka meie poolt.
Koolituse käigus arenesime ja õppisime läbi praktiliste ülesannete ning teoreetiliste arutluste:
- Tegime läbi erinevas eas õpilastele sobivaid kuulamismeditatsioone, nagu näiteks “Konnaharjutus”, “Teadlik rosina söömise” , “Järveharjutus”, “ Sa meeldid mulle, sest...”, mis keskendusid erinevatele hingamisharjutustele ja hetketajude uurimisele, autosugestioonile.
- Arutlesime, kuidas õpetada õpilastele teadlikku jälgimist ja keskendumist olulisele, kuidas keskenduda oma hingamisele, kehale, tunnetele.
- Saime oskusi, kuidas aidata õpilastel toime tulla ebameeldivate tunnete ja mõtetega, suurendada nende keskendumisvõimet ja vähendada impulsiivset käitumist.
- Kogesime mitme meditatsiooni- ja joogaharjutuste praktika kaudu, kuidas kasvatada endas ja suunata õpilastes “meele-keha” tunnetamist ja teadlikkust.
- Juurdlesime kaastunde, empaatia ja enesekaastunde arendamise ja kasvatamise vajalikkuse üle, et õpilased suudaksid olla teadlikud ebasõbralikest mõtetest ja käitumisest enda ja teiste suhtes.
- Tegime läbi 4-põhiemotsiooni harjutuse, mille käigus tuli jälgida oma mõtteid, emotsioone ja kehaaistinguid.
- Uurisime reaktsioone stressile, värskendasime oma füsioloogia- ja psühholoogia alaseid teadmisi.
Nauditavateks õppemeetoditeks kujunesid väljasõidud ja jalutuskäigud, mille käigus läbisime mitmeid praktilisi ülesandeid ning kogesime saare omapära ning ilu. Põneva kogemuse osaliseks saime väljasõidul Puerto de Santiago piirkonda, õppides viha, hirmu ja raskete tunnetega toimetulekumehhanisme.
Vulkaaniline tegevus on tekitanud palju avatud looduslikke basseine, kuhu saab sisse hüpata ja kogeda karget vett ning ookeani lainetust vastavalt tõusude ja mõõnade vaheldumisega.
Matk piki La Tejita randa, mis on Hispaania keskkonnaministeeriumi poolt kaitsealaks kantud. Saime proovida avatud ookeani lainete jõudu ja tunda end väikeste liivateradena selles hoomamatus avaruses.
Kõik praktilised tegevused lõppesid arutelude ja kokkuvõtete tegemistega, kus otsisime ja leidsime võimalusi, kuidas oma õpilastega analoogseid kogemusõppeid korraldada.
Saime uusi vahendeid, kuidas õpetada õpilasi paremini oma emotsioone juhtima, kuidas õpitud võtetega maandada ärevust ja väsimust, kuidas tugevdada õpilaste ja enda enesehinnangut ja sotsiaalse suhtlemise oskusi ning kuidas suurendada empaatia osakaalu igapäevases suhtlemises.
Värskendasime oma akadeemilisi teadmisi pedagoogika, psühholoogia ja füsioloogia vallas. Parandasime inglise keeles suhtlemise oskust. Saime Euroopa teiste riikide spetsialistidega kogemusi vahetada õpetamise ja kasvatamise edukogemustest ning raskuspunktidest.
Matk piki La Tejita randa, mis on Hispaania keskkonnaministeeriumi poolt kaitsealaks kantud. Saime proovida avatud ookeani lainete jõudu ja tunda end väikeste liivateradena selles hoomamatus avaruses.
Kõik praktilised tegevused lõppesid arutelude ja kokkuvõtete tegemistega, kus otsisime ja leidsime võimalusi, kuidas oma õpilastega analoogseid kogemusõppeid korraldada.
Olles läbinud Mindfullness koolituse, saame tõdeda, et kogetu ja õpitu arendas meie suhtlemisoskust nii tööalaselt kui eraelus. Õppisime ümbritsevast keskkonnast peegelduvat infot oskuslikumalt töötlema ja saime seeläbi teadmise, kuidas parendada õpilaste tähelepanu ja keskendumisvõimet.
Saime uusi vahendeid, kuidas õpetada õpilasi paremini oma emotsioone juhtima, kuidas õpitud võtetega maandada ärevust ja väsimust, kuidas tugevdada õpilaste ja enda enesehinnangut ja sotsiaalse suhtlemise oskusi ning kuidas suurendada empaatia osakaalu igapäevases suhtlemises.
Värskendasime oma akadeemilisi teadmisi pedagoogika, psühholoogia ja füsioloogia vallas. Parandasime inglise keeles suhtlemise oskust. Saime Euroopa teiste riikide spetsialistidega kogemusi vahetada õpetamise ja kasvatamise edukogemustest ning raskuspunktidest.