Aeg: 7.-12.07.25
Koht: Valencia, Hispaania
Osaleja: Andres Neemela
Käisin Erasmus+ koolitusel „ Digital Wellbeing: A New Challenge for Teachers and Students“, mis toimus Valencias, Hispaanias.
Koolitus keskendus nutitelefonide kasutuse, kasutuse mõju ja negatiivse mõju vähendamisele. Koolitus andis ülevaate, kuidas on võimalik digitaliseerinud maailmas vähendada nutiseadmete kasutust ja kuidas reguleerida kasutusaega, seda nii õpilastel kui ka õpetajatel. Õpitu käigus tutvusime teiste osalejatel seni tehtud panusega sõltuvuse vähendamiseks, milles pean ära märkima Hollandi Montessori Lütseumi Groningeris, mis oli sarnase sisuga projektiga alustanud aasta tagasi ning tõi koolitusel praktilisi näiteid läbitust.
Koolitus oli väga hästi üles ehitatud ning andis rakenduskava, palju näiteid realiseeritavast ja peamised reeglid, kuidas teekaardi rakendamises edukas olla. Peamine fookus oli suunatud nutivabade alade loomisele, telefoni asenduseks loodavate tegevustele ja balansseerituse äratundmisele.
Läbitud koolituse eesmärk ei olnud digipöörde ära keelamine, vaid sellega toimetulek. Lisaks nutiseadmete kasutuse vähendamisele keskenduti ka õpetajatele uute vahendite tutvustamisele, millest minu hinnangul kõige praktilisema väärtuse andis klassi nutitahvli vahend Classroomscreen rakendus. Rakenduse võlu seisnes lihtsuses ja õppetöö juhtimiseks vajalike vahendite olemasolus: valgusfoor, müramõõtur, taimer, ja kindlasti rühmade moodustamine „õiglasel moel“ ning muud vahendid.
Praktilistest vahendistest tutvustati veel Goosechase rakendust, mis annab võimaluse luua ülesannete lahendamise läbi võistlusmomendi ja ülesannete lahendamise käigus kogetut esitleda ka teistele osalejatele. Mängu põhiline idee seisneb selles, et osalejad filmivad, pildistavad või märgivad ära asukoha, mis on ülesandes ette antud ning mängu juht annab selle eest punkte. Mängu aega saab piirata minutitest päevadeni.
Lisaks digivahenditel baseeruvatele mängudele ja rakendustele tutvustati võimalusi, kuidas ise luua lauamänge. Lauamängude loomisel kasutati varem välja mõeldud mänge aga nende õpisõbralikumaks ja suunatud õpioskuste täiendamiseks oli mängu osi n: mängukaarte muudetud selliselt, et need moodustasid õpitava ja mängulisuse sümbioosi ning see oli hea alternatiiv digitaalsete vahendite asendamisel.
Oluline osa koolitusest oli ka Valencia kultuuril ja toidul. Väga hea ülevaate saime giidi läbiviidud tuuril läbi Valencia vanalinna, mille käigus tutvusime linna ajalooga ja saime proovida erinevaid traditsioonilisi jooke ja sööke, millest üks väga huvitav jook oli Horchata. Horchata oli valmisatud Chufa (Cyperus esculentus) juurest ning meenutas mandlijooki.
Minu nädal Valencias, mille käigus saadud kogemused ja uued teadmised annavad suurepärase võimaluse osata luua balansseeritud õpikeskkonda ja toetada kooli selle elluviimisel. Kõik küsimused saadud teadmiste osas on väga teretulnud.
Aitäh, Andres.