4. õpiränne

Teema: The Well-Being Code: Energy Tools and Mind-Body Activities for Self-Care
Aeg: 14.-19.04.25
Koht: Trapani, Itaalia
Osalejad: Laura Seedre, Maret Tamm

Koolituse korraldajaks oli Europass Teacher Academy (https://www.teacheracademy.eu) ning seda viis läbi Trapanist pärit Kreeka juurtega Mariella Pugliesi.

Valisime selle koolituse, sest õpetaja töö on vaimselt ja emotsionaalselt nõudlik. Kui õpetaja suudab iseendaga paremini toime tulla, suudab ta paremini toetada ka teisi. Koolituselt saadud oskused võimaldavad meil vältida läbipõlemist, hoida fookust, luua rahulikku ja turvalist klassikeskkonda ning aidata ka õpilastel tulla paremini toime ärevuse, pinge ning keskendumisraskustega.

Koolitus toimus Trapanis, mis on iidne sadamalinn Sitsiilia looderannikul. Meie siinviibimine langes kokku lihavõttepühadega, mis on siinkandis erakordselt pidulikud ja religioossed, eriti kuulus on "Processione dei Misteri", mille käigus kujutatakse 24 tundi vältaval rongkäigul Kristuse kannatusi ning surma. Igas vanuses temaatiliselt riietatud osalejad kannavad suuri puidust skulptuure (nn. Misterid), kõlab rõhuv muusika ning meeleolu on väga ülev.
 

Hommikupoolikuti toimus õppetöö ning pärastlõunati saime omal käel või koos grupikaaslastega ümbrust avastada. Külastasime Favignana saart ning väikest Erice mägiküla.
  

Koolituse alguses toimunud tegevused murdsid väga oskuslikult pinge ning ebamugavustunde, 10 osalejat kuuest eri riigist (Eesti, Saksamaa, Horvaatia, Ungari, Sloveenia, Hispaania) moodustasid mõnusa naiskonna, mida iseloomustas avatud suhtlus, usaldus, vastastikune toetus ja turvatunne. Viie päeva jooksul oli nii naeru kui pisaraid.
 

Koolitus oli ülesehituselt hästi praktiline: iga teema juures anti teoreetilised taustteadmised ning sellele järgnesid praktilised harjutused. Õppisime läbi viima erinevaid liikumispause, lisama tundidesse „tujutõstjaid“, praktiseerisime erinevaid hingamise ja meditatsiooni tehnikaid, harjutasime joogat.

Klassiruumis praktiseerimiseks võtame kindlasti siit koolituselt kaasa tooli-jooga, mida saab päriselt klassiruumis kiiresti ja efektiivselt ellu viia.

Üks paeluvamaid ülesandeid oli legoklotside abil enesetutvustamine, mida saab samuti õppetöösse integreerida, pakkudes õpilastele toreda võimaluse eneseväljenduseks ning kõnearenduseks.

Nädala jooksul tehtud mediteerimised ning hingamisharjutused andsid suure panuse isikliku heaolu parendamiseks. Kiire elutempo juures ei märkagi alati, kui pinnapealseks on muutunud hingamine ning suureks kasvanud ärevus.

Saime omandatud kohanemisvõime ning stressijuhtimise oskuseid ka kohe päriselus katsetada, kui koolituse neljandal pärastlõunal otsustasime omal käel lähedalasuvale saarele seiklema minna. Päev läks imelisel saarel ratastega sõites kiiresti, oma meelehärmiks avastasime aga sadamas, et viimast laeva (millele meil olid piletid ette ostetud) meie ööbimiskohta ei väljugi ning olime vastu ööd jäänud kleidikeste väel ilma ulualuse, hambaharja ning telefonilaadijata. Sellisel hetkel polnud aga muud võimalust, kui hingata sisse, hingata välja....

Elu on seiklus ja kuidas seda seiklust võtta, sõltub paljuski sinu mõtteviisist.